martinajoensson.blogg.se

Fredag, kort dag.

Publicerad 2014-01-31 22:27:19 i Allmänt

Fredag och 3:e dagen i skolan. Idag stod som sagt hårtvätt och styling på schemat. Helt underbart! Så kul att lära sej att verkligen göra tvätten till en bra upplevelse. Allt i från hur man masserar in schampoot till hur man ser till att kunden får behålla sminket. Och OJ så skönt det var! Sedan skulle håret fönas och stylas, där fick vi en introduktion på föning med rundborste. Jag och Jenny som fixade varandra använde en miracurl, alltså vilken pryl! Man stoppade in en slinga hår och nöp ihop intill huvudet och så surrade det till och håret sögs in, efter en liten stund pep den till och när man släppte greppet så fanns där en fin korkskruv! Smidigt som tusan för att göra lockar! Och nu är det helg, ingen skola förrän på tisdag, så jag tog med övningshuvudet och stativet hem för att kunna öva, det är ju faktiskt 3 dagar utan annars!
 
 
Tog ingen före bild, men här är efter tvätt, före styling.
 
 
Efter styling (och en hemfärd, med lite snö + resten av em/kvällen)
 
 
 
Så nu står jag framför tvn i vardagsrummet och övar på de olika momenten vi lärt oss hittills, har man tänkt att bli grym får man faktiskt kämpa för det!
 
 
Trevlig helg! Imorgon ska jag ut en sväng med bästa Emskiiiii, äntligen får ja rå om na lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela