martinajoensson.blogg.se

Skoldag 2

Publicerad 2014-01-30 18:43:53 i Allmänt

Som ni förstår kommer bloggen handla mest om skolan, vad vi får göra och hur det går osv. Jag vill dokumentera med text och bilder, dels för er, men mest för mej själv, så jag kan se framsteg och även minnas allt. För mej känns det viktigt i mitt lärande att jag kan se tillbaka på hur allting startade och hur processen fortgår, dag för dag, det går ju så fort! Till alla er som gör detta möjligt och alla er som stöttar, TACK! Detta är det roligaste jag gjort, och då har det bara gått två dagar!
 
Idag började vi med lite information om städning av våra utrymmen och om verktygen vi kommer att använda. Sedan fick vi lära oss göra benor och olika indelningar av håret. Jag kommer inte ihåg alla orden som användes, men jag antar att det kommer med tiden. Dessutom fick vi öva på att föna håret och att göra inbakade och utbakade flätor, sedan hann vi inte med nå mer. Tiden går så fort, jag hade förmodligen kunnat vara där några timmar till. 
 
Här är Caitlyn med mittbena och håret indelat i fyra sektioner. (Hon ska få ett nytt namn snart..)
 
 
Till veckan ska vi börja klippa, det ska bli så spännande! Första terminen har vi hemstudier på måndagar så vi fick i uppgift att läsa och skapa oss en förståelse av de första kapitlet i boken som handlar om klippning och även läsa lite ur en bok om hår och kemi. Tänka sej att jag till och med är taggad på läxor, börjar läsa nu!
 
Så här roligt har vi på lektionerna..
 
 
Imorgon står hårtvätt, lite huvudmassage och styling av varandra på schemat. Fantastisk dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela