martinajoensson.blogg.se

Vägen till att bli frisör

Publicerad 2014-03-26 17:50:36 i Allmänt

Återigen har det gått några veckor. Förra veckan hade vi vår första färgning och helformsklippning, båda gick superbra! (klantig som man är glömde jag ta före/efter-bilder..) Färgningen arbetade vi två och två på så det var en tjej som jag inte kände som blev snygg i håret. Från gul/röd blekning och utväxt till en varm jämn färg. I fredags klippte vi och min modell var Sofia som toppades och blev superfräsch!
 
Idag kom den stora utmaningen, herrklippning med kam och sax. Nervöst som tusan då vi endast klippt en docka EN gång.. Modell var min Fredrik, så skulle det gå käpprätt åt skogen så vet jag att det inte skulle göra så mycket. Men så bra det gick, det flöt på och han blev ännu snyggare än han var innan.. hehe! Dessutom blev han nöjd!
 
 
 
På eftermiddagen for vi på ett litet studiebesök hos en grossist där vi får handla. Jag köpte hem en klippkappa, lite  clips m.m.
 
Förra veckan var vi även på Hårologi, där vi fick en inblick i företaget, produkterna och tillverkningen. Vi fick även testa våra egna hår och fick schampo och balsam som anpassas individuellt. Så intressant verkligen!
 
 

Kommentarer

Postat av: Tobbe

Publicerad 2014-03-26 20:43:39

Snyggt, du är så duktig. Puss kram piiip.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela