martinajoensson.blogg.se

Nytt kapitel; Storstan Stockholm

Publicerad 2013-03-06 22:59:04 i Allmänt

Jag avslutade ännu ett kapitel i mitt liv genom att säga upp mej från jobbet, säga upp lägenheten och bara lämna Jämtland bakom mej. Sedan den 18 feb har jag bott i Stockholm, stooorstan. Det känns dock fortfarande som om jag är på semester, trots att jag börjat mitt nya jobb. Antagligen kommer det kännas så till på måndag, då jag flyttar in i det rum jag kommer att hyra framöver.
 
Detta är nog det modigaste jag någonsin gjort, om man bortser från den dag jag ryckte in i lumpen, det slår det mesta. Efter att ha packat ner mitt liv i lådor och flyttat mina grejer till mami så valde jag ut en hel del kläder och andra nödvändigheter (så som smink, sovsäck och liggunderlag) tog jag tåget mot Stockholm. Angelika kom och mötte mej vid tåget och sedan for vi hem hit, till Angelika, där jag tillfälligt bor. Sedan rullade allt på, jag fick ett deltidsjobb med start 1 mars, genom en kompis har jag fått ett rum från den 11 mars och allt känns fint just nu!
 
Jag har varit ute mycket, på promenader, kollat läget, åkt tunnelbana, pendeltåg och bussar. Det här är nästan som att bli pånyttfödd, det är så sjukt mycket nya intryck och jag försöker att lägga så mycket jag kan på minnet.
 
Och till alla er som tyckte att jag gjorde ett dumt val att säga upp mej osv, eller ni som inte trodde på mej: Detta är det bästa jag någonsin gjort, jag mår sjukt bra och jag trivs som fisken i vattnet! (såklart saknar jag familjen och vännerna och ibland även jobbet, men jag behövde verkligen det här!)
 
 

Kommentarer

Postat av: Karolina

Publicerad 2013-03-07 08:56:28

Jag är imponerad, stolt och en gnutta avundsjuk! Jag skulle också behöva någonting drastiskt :) you go girl!

Svar: Åh, tack! Komsi komsi, allting löser sej! :)
Martina Jönsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela